איך לבחור סוכנות פרסום למוסדות חינוך ואקדמיה

אם עבדתם בעבר עם סוכנות פרסום שלא השיגה לכם תוצאות או שאתם בתהליך חיפוש של סוכנות פרסום שתעזור לכם להגדיל את מס׳ הנרשמים, ישנם מס׳ פרמטרים שחשוב לבדוק כדי לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבורכם

לעיתים קרובות אני מקבל פניות ממנהלות ומנהלים של: כפרי נוער, תיכונים, ישיבות, אולפנות ומכללות. אותם המנהלים מחפשים בד״כ חברה שתעזור להם להגדיל את מס׳ הנרשמים, ליצור חשיפה לעשייה החינוכית ולהיתפס כמוסד מוביל בתחומם. 

מחצית מאותם המנהלים פונים אלי לאחר שעבדו עם סוכנויות פרסום ולא השיגו את התוצאות להם ציפו ואילו החצי השני הבינו כי עליהם לפעול על מול התחרות הגוברת על כל תלמיד  וששיווק ופרסום הם בגדר חובה.

על מנת לבחור סוכנות פרסום למוסדות חינוך ואקדמיה אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהם: 

בקשו לקבל את מספר הטלפון של הממליץ 

אין הוכחה טובה יותר מלקוחות מרוצים. אל תסתפקו בצפייה בסרטון המלצה או המלצה כתובה של לקוחות מרוצים של אותה סוכנות פרסום. בקשו לקבל טלפון של אותו ממליץ וצרו איתו קשר. 

בשיחה עם אותו ממליץ תבדקו עם הוא עדיין עובד עם סוכנות הפרסום ואם לא מדוע. נסו להבין מה התוצאות שהוא קיבל ובמשך כמה זמן. ישנם משרדי פרסום שעושים שימוש בהמלצות של לקוחות שקיבלו מהם תוצאות בחודש הראשון ולאחר מכן הם הפסיקו לעבוד איתם כי לא קיבלו תוצאות.

הגדירו מטרות 

בפגישה שתקיימו עם סוכנות פרסום אתם צריכים להגדיר מטרות ברורות לתוצאות שאתם מצפים לקבל מהקמפיין. לדוגמא, אם מדובר בכפר נוער שמצפה לגייס 70 חניכים חדשים ומניסיון העבר אחד מכל עשרה פונים מתקבל לכפר, זאת אומרת שהמטרה היא להשיג 700 פניות מהקמפיין. 

כשהמטרה ברורה, סוכנות הפרסום תוכל להגיד אם זה יעד ריאלי מבחינתה ומה התקציב הנדרש כדי להשיג את המטרה.  

אל תתפתו למחירים זולים

כמו בכל תחום יש כאלו שעל שירות מסוים יבקשו x ואחרים שיבקשו פי 5x ויותר. בניית אסטרטגיה שיווקית למוסדות חינוך וניהול קמפיין על מנת לייצר פניות (לידים) דורשים מעקב ושינויים על בסיס יומי.

חברות שיגבו מכם סכומים נמוכים יתייחסו אליו כעוד קמפיין מתוך עשרות קמפיינים. הם לא באמת ישקיעו את הזמן הדרוש על מנת להשיג את התוצאות הרצויות ויעדיפו לקוחות שמכניסים להם יותר. 

בקשו לקבל את הקבלות עבור הוצאות הפרסום

אחד הדברים הנפוצים שאני נתקל בהם כשאני מדבר עם מנהלי מוסדות חינוך שעבדו עם סוכנויות פרסום הוא שהם לא יודעים את ההוצאה ששילמו עבור דמי הניהול של סוכנות הפרסום ומה היה תקציב הפרסום (התקציב שמשולם ישירות לפייסבוק או גוגל).  

מדובר בשיטה של סוכנויות פרסום שלא עובדות בצורה שקופה ולא חושפות כמה באמת מהסכום ששילמתם הושקע בפרסום וכמה הם לקחו לעצמן. אתם חייבים לדרוש קבלות עבור הוצאות הפרסום החודשיות. 

תמדדו את התוצאות 

כדי לדעת אם שווה לכם להמשיך לעבוד עם אותה סוכנות פרסום אתם חייבים למדוד את ההחזר על ההשקעה שלכם.  

לדוגמא: 

אם השקעתם תקציב שנתי של 50,000 ש״ח עבור דמי הניהול של הסוכנות ותקציב של 70,000 ש״ח עבור תקציב הפרסום, מדובר בהשקעה כוללת של 120,000 ש״ח. במידה והקמפיין הניב לכם 40 חניכים חדשים שכל חניך מתוקצב בעלות של 50,000 ש״ח לשנה, מדובר בתוספת הכנסה שנתית של 2,000,000 ש״ח. 

אם מדובר בתלמידים שיתחנכו אצלכם במשך 3 שנים, מדובר בתוספת של 6,000,000 ש״ח על השקעה 120,000 ש״ח. החזר ההשקעה במקרה הזה הוא פי 16.6. 

אתם צריכים להחליט האם זה החזר שמספק אתכם או לא?

בקשו לדעת מראש מול מי תעבדו

בחלק מסוכנויות הפרסום מי שיצור איתכם קשר הוא נציג מכירות אבל מי שיעבוד מולכם בפועל יהיה מנהל קמפיין שתכירו רק אחרי שתחתמו על ההסכם. ההמלצה שלי היא לבדוק מראש מי הולך לנהל לכם את הקמפיין ולבקש לדבר איתו עוד לפני שחתמתם.  

מדובר במישהו שאתם הולכים להיות בקשר איתו אחת לשבוע ובשאיפה לכמה שיותר זמן. אתם רוצים לעבוד עם מישהו שיש לכם חיבור איתו והוא נחוש להשיג את המטרות שהצבתם. 

לסיכום, בחירת סוכנות פרסום לשיווק מוסדות חינוך ואקדמיה הנה בעלת חשיבות רבה להצלחה של המוסד שלכם. הקפדה על הכללים לעיל תעזור לכם לקבל את ההחלטה הטוב ביותר עבורכם. 

—-

אני מזמין אתכם לתאם פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות בה אחשוף: 

 

אני מזמין אתכם לתאם פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות בה אחשוף: 

שתף:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

כתבות נוספות

ייעוץ ראשוני ללא עלות